Майк Міхаловіц «Точний, як годинник. Оптимізуйте свій бізнес, щоб керувати собою»
Про автора
Майк Міхаловіц — засновник принципу Profit First, що використовується сотнями тисяч компаній по всьому світу для отримання прибутку. Він також є творцем системи Clockwork та автором книг Fix This Next, Clockwork, Profit First, Surge, The Pumpkin Plan і The Toilet Paper Entrepreneur.
Його остання книга, Get Different, навчає підприємців, як створювати маркетинг, який неможливо ігнорувати.
Сьогодні Майк керує двома новими багатомільйонними підприємствами, перевіряючи свої останні бізнес-дослідження для своїх книг. Він колишній оглядач малого бізнесу для The Wall Street Journal і фахівець з перетворення бізнесу на MSNBC, а також популярний доповідач з інноваційного підприємництва.
Чому засновнику компанії варто прочитати книгу Майка Міхаловіца «Точний, як годинник»?
- Щоб виявити ключові компетенції та продукти, які приносять максимальний прибуток;
- Щоб почати відрізняти делегування від часткового виконання роботи;
- Щоб запрошувати до себе в команду людей, які принесуть найбільше користі;
- Щоб звільнити час для стратегічних цілей замість оперативної рутини.
Ми вирішили відійти від пафосного слова «рецензія» та надати короткий огляд-конспект для ознайомлення з планом реалізації годинникової точності бізнесу, запропонованої автором. Якщо ідея та підхід вам сподобається, рекомендуємо придбати книгу Майка Міхаловіца з ілюстрованими прикладами та бізнес-кейсами. Посилання на ресурси — у кінці статті.
Сім кроків до годинникової точності
1. Проаналізуйте мікс 4Р
Існують 4 види діяльності, якими ви опікуєтесь задля розвитку власного бізнесу: Реалізація, ухвалення Рішень, Розподіл та Розробка.
З Реалізації як етапу починається кожний стартап, та багато власників на ньому застрягають. На початковому етапі Реалізації власник робить геть усе і це нормально. Проте настає момент, коли треба перейти від повсякденної рутини до стратегічних завдань, делегуючи якомога більше співробітникам.
Рішення — це вид діяльності, коли ви розподіляєте завдання між людьми. Неважливо, в якому вони статусі: штатні працівники, фрілансери, підрядники. Всі вони — виконавці завдання, що приходять до вас у випадку непередбачуваних обставин у процесі роботи.
Більшість підприємців плутають Рішення з Розподілом. Принципова різниця полягає у тому, коли ви делегуєте комусь завдання, проте для його виконання мусите відповідати на питання. Тоді це Рішення замість Розподілу.
Розподіл — це повноцінне доручення завдання працівникові з повноваженнями приймати рішення щодо його виконання.
Розробка — процес, коли ви створюєте та постійно вдосконалюєте бачення вашої компанії та керуєте бізнесом так, щоб втілити це бачення. За ефективно налаштованого процесу Розробки, справа зростає, ви відстежуєте показники та втручаєтесь тільки, коли щось піде не так.
Головна мета першого кроку до годинникової точності — проаналізувати розподіл часу, щоб згодом налаштувати роботу фаундера так, аби Розробляти більше, ніж Реалізовувати. При цьому жоден із процесів не повинен постраждати чи зупинити роботу компанії.
2. Визначте корпоративну Бджолу-Королеву - головну функцію вашого бізнесу
Функція Бджоли-Королеви (або ФБК) — стрижнева ідея бізнесу або ключова компетенція, яка безпосередньо впливає на рівень прибутку та без якої вся справа розвалиться. Це, наприклад, може бути активна комунікація СЕО з керівниками компаній-замовників, певна технологія створення продукту чи нішева експертиза.
Першочергова Робота визначається для кожного працівника та звіряється з пріоритетними завданнями компанії, щоб уникнути непорозумінь та проблем з комунікацією. Для визначення ФБК автор використовує метод брейнстормінгу та роботу зі стікерами.
Головна мета другого кроку до годинникової точності — визначити за задекларувати ФБК та її виконавця.
3. Захищайте та виконуйте функцію Бджоли-Королеви
Необхідно звільнити час людям, які виконують ключові функції, попередити ситуації, коли фахові працівники виконують малокваліфіковану роботу задорого.
Мета третього кроку до годинникової точності - позбутись, передати чи упорядкувати завдання, що далекі від ФБК, та не потребують особливих навичок.
Для цього автор пропонує покрокову інструкцію та демонструє її практичне втілення на прикладі онлайн-магазину.
4. Збережіть системи — готові документи чи записи
Головне завдання четвертого кроку — не створювати систему, а зберегти (всі системи вже є у вашій голові!), причому легко. Найпростішим способом Майк Міхаловіц вважає далі виконувати роботу, паралельно складаючи системи для інших, наприклад, у форматі відео-інструкцій, записів екрану тощо.
Людина, яка виконуватиме завдання, матиме навчальне відео для відтворення процесу. Наступний виконавець підтримує інструкції в актуальному стані, вносячи всі потрібні зміни та доповнення.
Автор рекомендує розділити всі роботи компанії на 4 категорії і в такому порядку зберігати корисні відео. Ось ці чотири теки з напрямками:
- Приваблювати — залучати потенційних клієнтів, зацікавлених у пропозиціях компанії.
- Конвертувати — перетворювати цих потенційних клієнтів у замовників.
- Постачати — надавати клієнтам обіцяні товари та послуги.
- Збирати — переконатися, що заплановані гроші за послуги надійшли
5. Збалансуйте команду - прилаштуйте функції та перерозподіл ресурсів
Формула успіху від Майка Міхаловіца така: «Нехай правильні люди виконують правильні завдання у правильній кількості, правильно».
Під терміном «правильні люди» автор має на увазі знання сильних сторін своєї команди або як він ще це називає «зону їх геніїв», щоб дати саме таку посаду, на якій працівники перевершать себе.
«…виконуйте правильні завдання», тобто визначтесь, що потрібно вашому бізнесу, а що - ні. Позбудьтесь зайвого, передайте всю можливу роботу відповідному фахівцю та упорядкуйте, щоб виконувати завдання ефективніше.
«… у правильній кількості», бо команда потребує збалансованості та різноманітності на ряду із ключовими компетенціями фаундера.
«…правильно» означає дати людям чітко визначений результат та детально прописаний процес, пояснити, що саме є стрижневою ідеєю бізнесу та як її захищати.
6. Узгодьте процес виробництва з попитом
Аби вести бізнес із годинниковою точністю, треба налагодити передбачуваний процес, який даватиме передбачувані наслідки, і робити все, що від вас залежить, щоб мінімізувати нестабільність. Якщо ви пропонуєте три продукти п'ятьом типам клієнтів, кожен з них потребує власного різновиду цієї продукції, а отже вам треба запропонувати п'ятнадцять варіацій продукту. За наявності трьох продуктів для одного типу клієнта з приблизно однаковими потребами, достатньо оформити лише три продукти. Все просто: менше варіацій - менше ресурсів, необхідних для досягнення хороших результатів та менше зон потенційних проблем.
7. Пильнуйте власний бізнес
За умови правильно визначеного ФБК та налаштованого процесу створення продукту командою, моніторинг здоров'я власного бізнесу складається із панелі простих показників. Показники охоплюють чотири важливі сфери бізнесу: Залучення потенційних клієнтів, Конвертація (продажі), Постачання продукту чи послуги, Збір фінансових ресурсів.
А що далі? Відійти від бізнесу та керувати ним за допомогою цифр. У останньому розділі автор пропонує детальний план підготовки до чотиритижневої відпустки, під час якої ваш бізнес проходить повний цикл операцій (приваблює, конвертує, постачає, збирає) без вашої участі.
Де можна купити книгу Майка Міхаловіца «Точний, як годинник. Оптимізуйте свій бізнес, щоб керувати собою»?
Книгу українською можна придбати у Yakaboo, англійська версія чекає на вас на Amazon