Майк Mіхаловіц «Прибуток понад усе»: конспект для зайнятих
Про книгу
«Прибуток понад усе» – це система управління живою готівкою. Вона не має нічого спільного із традиційними системами обліку, які переважно оперують ретроспективними даними. Головні питання, на яких сфокусований Майк Міхаловіц – це: чи отримали ви готівку та чи витратили її. Поза дужками залишаються проблеми амортизації чи дебіторської заборгованості. Автор пропонує сформувати корисні фінансові звички та застосовувати принцип миттєвого оцінювання стану фінансів «сьогодні на сьогодні».
Чому власнику компанії варто прочитати книгу Майка Міхаловіца «Прибуток понад усе»
- Щоб скоротити час на фінансове планування і нарешті відчути, що бізнес – заради прибутків
- Щоб навчитись не тільки заробляти гроші, а й вміти їх зберігати, контролювати та примножувати
- Щоб, врешті-решт, усвідомити, що більше – не завжди означає краще
- Щоб робити те, що подобається та досягти фінансової свободи, заради якої все й починалося.
Чотири кроки реалізації системи «Прибуток понад усе»
1. Закон Паркінсона: чому бізнес подібний до тюбика зубної пасти
Чим більше ми всього маємо, тим більше його споживаємо. Цей принцип актуальний для всього: їжі, часу, навіть зубної пасти. Згадайте, як ви розпоряджаєтесь часом на виконання клієнтських завдань. Якщо у вас є тиждень, то, напевно, ви тиждень і працюватимете над ним. Якщо ж клієнт дасть вам один день, ви, скоріш за все, вкладетесь у визначені терміни. Тож завдання першого кроку системи «Прибуток понад усе» – навмисно створити обмежений доступ до грошей шляхом виведення прибутку, щоб вести бізнес заощадливіше.
2. Ефект первинності: чому перша частина «Прибуток понад усе» має значення
Ми надаємо додаткового значення тому, на що перше натрапляємо. Керуючись цим принципом людської поведінки, тримаємо фокус уваги на «прибутку» замість «продажів» та «витрат». Не дозволяйте собі ставитись до прибутку за залишковим принципом, адже це те, заради чого ми так багато працюємо. Але як буде зростати бізнес, якщо забирати весь прибуток? Все просто: система «Прибуток понад усе» змушує піддавати прибутковість реінжинірингу. Підприємства, які реінвестують власний прибуток, не є насправді прибутковими.
3. Усуньте спокусу: забравши прибуток, сховайте його з поля зору
Головне завдання цього кроку – закрити миттєвий доступ до прибутку, щоб він знову не став витратами. Автор пропонує для цього відкрити основні та проміжні рахунки у банках, зробивши процедуру отримання грошей якомога більш незручною. Звичка спочатку забирати прибуток допоможе з'ясувати, що приносить потрібні кошти, а що – ні.
4. Дотримуйтесь регулярності
Дотримання ритму у питаннях, пов'язаних з грошима, дозволить тримати руку на пульсі свого бізнесу та оперативно оцінювати рух готівки. Призвичаюйтесь розподіляти кошти та виплачувати їх двічі на місяць, і тоді ви зможете відстежувати, як накопичуються гроші і на які потреби вони справді йдуть.
На кожному етапі впровадження системи важливо долати внутрішній опір. Спершу – довіртесь системі, потім – переконайтесь у її дієвості.
Шукайте гроші в межах власного бізнесу
Забезпечте ефективність роботи компанії
Прибутковість бізнесу починається не зі збільшення кількості персоналу, що відповідає за продажі, а з налагодження процесів всередині компанії. Чи ефективно використовується ресурс? Чи будемо ми здатні забезпечити якість продукту чи послуги, якщо кількість підписаних угод збільшиться в рази?
Завжди шукайте спосіб підвищити прибутковість
Прибуток – дуже верткий звір та потребує новаторських рішень. Адже бізнес перебуває у постійному конкурентному «утиску»: завжди знайдуться ті, що візьмуться копіювати ваші дії, вишукуючи способи зробити краще, швидше та, головне, дешевше.
Досягніть кращі результати методом ітерацій
Схема проста: спочатку досягніть високого рівня ефективності, далі – збільште продажі, потім знов покращте ефективність і продавайте ще більше. Змусьте два фактори запрацювати разом і не припиняйте їх вдосконалювати.
Зменшуйте витрати поступово
Крок за кроком «ріжте кости» там, де це критично не впливає на процес та на якість продукції чи послуги. Часом треба подивитись на пошук грошей під іншим кутом. Наприклад, відмовитись від надання низькомаржинальних послуг та пов'язаних з ними витрат.
Позбудьтесь поганих клієнтів
Звільність простір від клієнтів, які приносять копійчані доходи та при цьому «знеживлюють» всю команду. Це єдиний спосіб отримати місце для покупців, яких ви зможете обслуговувати винятково добре, роблячи те, що у вас виходить найкраще. Іноді історично складається так, що клієнти, які генерують 98% прибутку і клієнти, що дають 2% прибутку, вимагають однакових часових витрат.
Клонуйте накращих клієнтів
Можливість мати клієнтів зі схожими потребами дозволить бути мегаефективними та задовольняти невелику кількість потреб. До того ж, розширить вашу клієнтську базу, бо такий підхід має цілих два плюси: задоволені клієнти охоче розповідатимуть про вас «колегам по цеху» і у вашої компанії нарешті з'явиться таке бажане нішування.
Продавайте розумно
Що це означає? Сконцентруватись на обмеженій кількості послуг та реалізовувати їх по максимуму. Не давайте пастці ілюзії виживання поглинути ваш бізнес: не беріться за проєкти, у яких у вас обмежений досвід і які не підпадають під сферу вашого інтересу.
Де можна купити книгу Майка Міхаловіца «Прибуток понад усе»?
Книгу українською можна придбати у Yakaboo, англійська версія чекає на вас на Amazon