Висновки у статтях: як донести сенси та схилити читача на свою сторону

Висновки у статтях: як донести сенси та схилити читача на свою сторону

Ніхто не створює тексти заради текстів. У будь-якого контенту є мета, особливого у такого складного та вартісного, як стаття у блозі. І висновок, у цьому сенсі, часто – недооцінена частина матеріалу. Чому це так, незрозуміло, адже саме фінал статті (звісно, за правильної аргументації) підкреслює цінність сказаного та нагадує читачеві про те, що варто поширити контент у соціальних мережах, зробити закладку, щоб перечитати корисне пізніше чи, врешті-решт, перейти на сторінку «Продукти» чи «Послуги», щоб здійснити покупку.

Варто попрацювати над висновками, еге ж? Розберемо, який буває фінал у текстів та як за допомогою висновків спонукати до цільової дії.

Розмір висновку у статті

Чим коротшим є висновок статті – тим краще. Максимально ємно змалюйте все ключове, що містить ваш матеріал. Довжина висновку – у діапазоні від кількох речень до кількох абзаців. На це впливає загальна довжина матеріалу, який фіналізується, а також те, з якою метою ви резюмуєте текст. 

Види висновків у статті

Кінцівка тексту базується на тому, до якого типу відноситься текст. Фіналізуючи матеріал, ви маєте спонукати читача виконати певну дію. Фактично, це остання можливість «спіймати у тенета» того, хто ще сумнівається, чи замовити товар або послугу. Якщо його зараз не переконати, що варто здійснити придбання – потенційний клієнт перейде до категорії тих, хто так і не став клієнтом.

Отже, типи текстів існують такі:

  1. Той, що продає. Висновок – поштовх читача до певної дії
  2. Інформаційний. Висновок лаконічно підсумовує все, що  викладене в матеріалі
  3. Для соціального медіа чи блогу. У цьому випадку, також слід підбити підсумки матеріалу, окрім того – слід спонукати аудиторію почати дискусію. Активність – це те, за що ми боремося.

А тепер детальніше про фіналізацію текстів.

1. Тексти, що продають

Як варіант для висновку – запропонувати читачу перейти за посиланням. Він буде до цього плавно підготовлений, адже попередній текст є описом товару чи послуги. Смачно поданий лот – і подальша цільова дія клієнта, все чітко.

За аналогічним принципом створюється текст для посадочної сторінки. Одна сторінка – опис одного товару чи послуги – одна дія – один показник CTR.

В усіх перелічених випадках, клієнт має розуміти, чому і навіщо йому потрібен цей перехід за посиланням. Є варіації, будь то шляхи подолання клієнтського болю, додаткові відомості. Звісно ж, все це має бути оформлене як заклик до дії.

Пропозиція оформити замовлення

Класичний фініш тексту, що продає – пропозиція зробити замовлення. Не менш класичні – кілька варіантів дій: додати товар у кошик, заповнити заявку, подзвонити або замовити дзвінок. Як би ви це не зробили, пам’ятайте, що на меті є здійснити продаж. Клієнта поступовою розповіддю про переваги продукту підводять до моменту придбання.

Таким чином добре фіналізувати тексти, які створені з метою якнайшвидшого продажу. Традиційно, це контент для b2c: тексти листів email-розсилки, наповнення карток товарів в інтернет-крамницях, посадочні сторінки і т.ін.

Для того, щоб клієнт зробив цільову дію, слід зробити акцент не стільки на перевагах товару, скільки на емоціях, які це викликає. Емоційні містки в принципі є міцнішими за раціональні.

Варто змалювати перед клієнтом ситуацію з різних боків. Покажіть перспективу: наскільки сумно все буде, якщо від відмовиться від покупки, і які позитивні зміни стануться у разі, якщо все ж здійснить замовлення.

Оформление підписки

В деяких випадках, текст створюється задля того, щоб створити чи розвинути базу підписників. Відповідно, ваша мета – мотивувати читача лишити контакт, будь то номер телефону чи email. Запорука успіху – донести месседж, що дані «лишаться між вами» і клієнт не отримає купу спаму в поштовий ящик чи непотрібних йому дзвінків.

Не менш важливо – змалювати вигоди від підписки. Як приклад, можна натякнути, що не треба систематично оновлювати розділ з товарами очікуючи мітки « в наявності» коло потрібного – повідомлення про це автоматично прийде людині.

Зазначте, що підписка зовсім не ускладнить життя читачеві й він зможе скасувати її у будь-який момент.

Зворотний зв’язок

Досить популярний варіант. Читач ознайомився з певним масивом інформації, після чого отримує опцію заповнити форму зворотного зв’язку. Як приклад – записатися на консультацію, завантажити прайс-лист. Це – не продаж «тут і зараз» (не факт, що він взагалі станеться), але це – крок до зближення, який підвищує ймовірність такого продажу за невеликий проміжок часу. Окрім того, як і в попередньому пункті, ви отримуєте базу контактів для цільових розсилок.

Фактично, ви пропонуєте абсолютно безоплатно щось корисне. Клієнт має розуміти, що ви корисні, ви здатні вирішувати його проблеми та зацікавлені в цьому, з вами варто комунікувати.

2. Інформаційні тексти

Тут – великий набір варіантів висновків. Все залежить від того, з якою метою ви їх створюєте:

Пізнавальний текст: для кінцівки доброю ідеєю буде закликати зробити шер у соцмережі, написати коментар чи прочитати іншу схожу за тематикою публікацію.

Джерело Hubspot

Джерело Hubspot

Текст, що має на меті допродажну підготовку аудиторії: кінцівка – запрошення читачів до обговорення, надання можливості задати питання.      

Текст, що формує імідж бренду: кінцівка – пропозиція перейти на ваш вебсайт або задати в коментарях питання, що турбує

Важлива деталь. В статтях цього типу, особливо у сторітеллінгу, добре працює техніка кільцевої композиції. Автор статті, завершуючи матеріал, повертається до теми, що була озвучена у вступі. Як варіант – згадати питання, озвучені на початку й, базуючись на викладеному матеріалі, дати на них відповідь. Вступ – початок історії, кінцівка – завершення. Все логічно, все розкладено по поличках, читач все розуміє.

Також в завершенні такого типу текстів можна давати набір порад, коротку вижимку з розповіді, зокрема, у формі висновків.

3. Тексти для соціальних мереж та платформ

Залежно від змісту, текст у соцмережі може бути як тим, що продає, так й інформаційним. Але ключовою метою є «втягнути» читача у обговорення.

Методи – традиційні: читачеві пропонується задати питання, лишити коментар, перейти за лінком, відмітити друзів у коментарях та багато іншого.

А можна й без висновку!

В рідкісних випадках, але можна. Наприклад:

  • Стаття для блогу. В такому разі, кінцівка може бути відсилкою до зовсім іншої теми, або ж анонсом подальших матеріалів.·        
  • Текст складають кілька автономних частин, кожна з яких має окремий висновок.

Покроковий алгоритм написання висновку 

Від якісно написаних підсумків тексту нас відділяє п'ять кроків. Розберемо кожен детально. В якості бонусу - цей метод підходить також для резюмування будь-яких не вами написаних статей, наукових праць та публікацій. 

Крок 1. Прочитайте текст мінімум три рази

Перший раз швидко «скануйте» статтю, щоб зрозуміти її тему та основний зміст.

Другий раз уважно прочитайте статтю, виділяючи важливі моменти та роблячи нотатки під час читання.

Третій раз перегляньте статтю знову, щоб переконатися, що ви зрозуміли ключові моменти, і перечитайте будь-які особливо важливі або складні фрагменти тексту.

Крок 2. Розбийте текст на частини

Не всі тексти мають чітку структуру або думку, що вміщується в 1-2 абзацах. Щоб зробити текст легшим і зрозуміти всі підпункти, розбийте його на менші частини. 

Крок 3. Визначте ключові моменти в кожному розділі

Тепер настав час переглянути кожен розділ і вибрати його найважливіші моменти. Що потрібно знати вашому читачеві, щоб зрозуміти загальний аргумент або висновок розділу?

Крок 4. Напишіть висновок

Тепер, коли ключові моменти визначені, вам потрібно висловити їх своїми словами. Найкращий спосіб зробити це для сторонніх публікацій — відкласти статтю вбік і виписати власне розуміння ключових положень автора.

Крок 5. Перечитайте висновок ще раз

Фінальний крок дозволяє перевірити, чи не пропустили ви жодної важливої ​​інформації та чи зроблений акцент на важливих аспектах статті. Крок №5 - про «різати та додавати» саме висновок. Тільки не починайте коригувати знову всю статтю.

Що краще відкласти на кінець статті?

Готовий текст має нести користь для читача. Це може бути шлях подолання проблеми, спосіб покращити життя споживача, відповіді на дотичні питання.

Вступ – це підводка до «м’ясця» тексту, в той час як у кінцівці мають бути висновки з розповіді. Якщо ви ведете мову про певний SaaS продукт, то ваш матеріал має закінчуватися висновком, що саме він – найліпший для вирішення завдань користувача. 

Основна частина тексту в процесі читання змушує детально обдумати питання, задане у вступі. Читач згадує про власні відчуття, які викликав змальований продукт. Як результат – згода з наведеними аргументами, або протиріччя. Ближче до кінцівки ви м’яко, без тиску, але цілеспрямовано підштовхуєте читача до потрібних висновків.

Якщо ви все зробили вірно, ваші висновки будуть сприйняті читачем, наче власні. Ваші аргументи будуть трактовані як сильні, і надалі, знаючи про переваги продукту, читач стане клієнтом та підпишеться саме на цей сервіс.

Ознаки якісних висновків

  • Акцент – на стрижневих моментах, а не на подробицях. Потрібно коротко резюмувати всі головні ідеї матеріалу, уникаючи непотрібних фактів або описів.
  • Пишіть коротко та по суті. Підсумовуючи текст, ви максимально спрощуєте подану раніше інформацію, робите її легкою для розуміння. Тож, кінцівка має бути короткою, один або кілька абзаців. Не варто приголомшувати читачів багатоповерховими конструкціями.  
  • Використовуйте яскраві приклади, щоб краще донести свої ідеї. Коли робите підсумок кожної головної думки вашого базового матеріалу, або його частини, додайте наочний приклад того, як втілити концепцію на практиці. Це дасть читачам розуміння, чому те, що ви розповіли, важливе, і чим може бути корисне. 

Інструменти для написання висновків

У сучасного райтера великий вибір інструментів, які дозволяють зекономити час та допомогти з  відправною точкою створення висновків.

Не будемо зупинятись на ChatGPT, з яким ви певно вже «знайшли спільну мову».

Для резюмування різних типів тексту можна скористатися також сервісом Wordtune - сервіс-рідером на базі штучного інтелекту. 

Незалежно від того, чи читаєте ви довгий допис у блозі, аналізуєте звіт чи переглядаєте статтю, Wordtune допоможе швидко виділити головне. Сервіс вміє узагальнювати текст, використовуючи різні точки зору та акцентуючи увагу на потрібному користувачеві. 

Text summarizer від Paraphrasing Tool  – це онлайн-інструмент, який «згортає»  текст до заданої короткої довжини. Сервіс пропонує швидкий метод вивчення ідей за менший час за допомогою двох режимів: extraction summarization та abstractive summarization.

Замість висновків

Отже, у цій статті ми розібрали:

  • Які види висновків існують та для чого вони потрібні;
  • Що краще описати в кінці статті та як це впливає на думку читача
  • Ознаки вдало написаного висновку та пару інструментів-помічників

І оскільки матеріал інформаційний, то за законом жанру ми «підкинемо» пару корисних посилань. 

Висновок важливий, проте не забувайте і про інші ключові частини тексту, про які ми вже писали у нашому блозі: